INOVACIJA

MAZDIN PRISTUP SIGURNOSTI SA ČOVEKOM U SREDIŠTU

Posvećenost automobilskoj budućnosti bez nezgoda dovodi do nove ere samopouzdanja za vozače Mazde.

Automobili postaju sve više definisani softverom, pa se staromodni merni podaci u vezi sa kupovinom poput vremena ubrzanja sve više zamenjuju promišljenijim opcijama. Kad je reč o kupovini novog vozila, danas je na prvom mestu kombinacija usavršenih sigurnosnih mera, novih tehnologija za automobil i vozača i promišljenih načela dizajna, pri čemu je vozač na prvom mestu.

To Mazdi predstavlja zanimljiv izazov. Kako da automobil učini što sigurnijim, a istovremeno zabavnim za vožnju? Da bismo išli još dalje, kao što to čini Mazda sa svojom proaktivnom filozofijom sigurnosti, kako upotrebiti tehnologiju za stvaranje automobilskog društva bez nezgoda u kojem je vozač osnažen?

Takahiro Tochioka, rukovodilac programa za napredne sisteme za pomoć vozaču (ADAS) u Mazdinom odeljenju za planiranje razvojne strategije, objašnjava da taj cilj za ublažavanje rizika ima humaniji pristup. »Vozač nam je uvek na prvom mestu«, govori. »Nudimo sigurnosnu tehnologiju vozila koja im omogućuje uživanje u samoj vožnji automobilom, bez da ih pritom ometa.«

Sada službeno poznatija kao Mazdina proaktivna sigurnost, ova vizija je osnov Mazdinog odeljenja za istraživanje i razvoj. Predstavljena je na početku 2010-ih i upravo je na tom području Mazda udvostručila stvaranje inovativnih sigurnosnih funkcija.

Uz ponovni fokus na »hardver« automobila, sve od položaja vozačevog sedišta do vidnog polja pedantno je istraženo i, ako će to biti potrebno, dovešće do pomnijeg ponovnog proučavanja podvozja vozila kako bi se usavršile performanse sigurnosti vozila.

U drugoj fazi fokus je bio na softveru i tehnologiji. Već strastveni u vezi sa usavršavanjem sigurnosnih mera, u Mazdi su želeli da podignu sve na viši nivo i počeli su da rade na još naprednijim funkcionalnostima. Kulminacija toga bio je razvoj sistema i-Activsense, sosnova svih sigurnosnih tehnologija – uključujući milimetarske radio talase, kamere, upozorenja na nenamerno napuštanje vozne trake i automatsko uključivanje prednjih svetala – osmišljen kako bi vozačima pomogao da postanu svesni potencijalnih sigurnosnih rizika na putu ispred automobila.

»Vozač nam je uvek na prvom mestu.«

TAKAHIRO TOCHIOKA

Dok nastavlja da teži postizanju cilja koji je sama postavila, a to je da do 2040. njeni potpuno novi automobili beleže nula nezgoda sa smrtonosnim posledicama, Mazda je otišla korak dalje sa konceptom Mazda Co-Pilot. Kao što i samo ime govori, to je još napredniji sigurnosni pristup koji deluje kao da je vozač opremljen pomoćnom rukom i »ljubaznim očima«, kao što to Mazda opisuje, Co-Pilota koji sedi pored njih sa zadatkom da prati sve šta se događa unutar automobila, kao i uslove vozača.

»Sada smo u poziciji da možemo da nastavimo da inoviramo i stvorimo nešto revolucionarno.«

KOICHI KOJIMA

Koichi Kojima, rukovodilac programa ADAS/AD u odeljenju razvoja integrisanih kontrolnih sistema, objašnjava kako je sve počelo. »Na primer, dok se ukupan broj ozbiljnih saobraćajnih nezgoda u Japanu smanjivao zahvaljujući napretku sigurnosnih tehnologija, broj nezgoda uzrokovanih iznenadanim bolestima se povećavao«, govori. »To nas je podstaklo da osmislimo naprednije sigurnosne mere.«

Uz ovaj Mazdin koncept Co-Pilota Mazda je poboljšala sistem pomoći u vožnji pri gustom saobraćaju (CTS) sistemom pomoći za vozača koji ne reaguje. »Automobil neprestano prati stanje vozača kroz malu kameru instaliranu u ekranu u vozilu. Kada detektuje da su vozačeve oči zatvorene ili rasejane, a vozačeve ruke nisu na upravljaču, sistem mu daje upozorenje u obliku taktilnog kočenja ili glasovnog navođenja pre nego što se automobil do kraja zaustavi. U tom trenutku uspostavlja i poziv u nuždi i otključava sva vrata za potrebnu operaciju spašavanja vozača.«

CX-80 U SREDIŠTU PAŽNJE

Potpuno nova Mazda CX-80 dolazi sa celim arsenalom sigurnosnih funkcija već u standardnom paketu opreme. To su Mazdina napredna sigurnosna tehnologija i-Activsense, uključujući sistem pomoći za zadržavanje na putu, za upozorenja i pomoć ako vozilo siđe sa puta; sistem nadzora mrtvih uglova pri promeni saobraćajnih traka i monitor sa prikazom okoline 360° uz funkcionalnost pogleda kroz vozilo.

Kao što Kojima objašnjava, sistem pomoći u vožnji pri gustom saobraćaju (CTS) sa sistemom pomoći za vozača koji ne reaguje sada je deo opreme potpuno nove Mazde CX-80. Kao potvrdu napora Mazdinog odeljenja za istraživanje i razvoj sigurnosti na putu, ova napredna sigurnosna funkcionalnost zahtevala je blisku saradnju sa vladinim telima radi sigurne implementacije.

Kojima pojašnjava: »Za tu vrstu tehnologije morali smo blisko da sarađujemo sa relevantnim nadležnim telima kako bismo osigurali da naša inovacija ne krši nikakve povezane zakone ili propise«, govori, »dok istovremeno nastavlja da poboljšava sigurnost na putu za vozače i putnike.«

»Automobil neprestano prati stanje vozača.«

KOICHI KOJIMA

Najnoviji razvoj Mazdinih sigurnosnih tehnologija je neprocenjiva prednost, ali nasleđe koje ostavlja činjenica je da su Kojima i njegov tim razvili svaki pojedinačni komad tehnologije od nule. Drugim rečima, sve precizno promišljene poverljive informacije otkrivene tokom razvojnog procesa čuvaju se sigurno u Mazdinim laboratorijima za razvoj i istraživanje.

»U POTPUNOSTI RAZUMEMO SOPSTVENI SISTEM SA SVIM INTERNIM POVERLJIVIM INFORMACIJAMA I ISKUSTVOM KOJE DELIMO U ZAJEDNICI«, govori Kojima.

»SADA SMO U POZICIJI DA MOŽEMO DA NASTAVIMO SA INOVACIJAMA I DA STVORIMO NEŠTO REVOLUCIONARNO ZA BUDUĆNOST.«

Riječi Shogo Hagiwara

Potpuno nova Mazda CX-80

Elegantan SUV sa sedištima u tri reda za do sedam putnika. Prostran je i svestran,
a svaki njegov element je pažljivo izrađen kako biste iskoristili sve što vam život pruža.

Otkrijte više
PODELITE OVU PRIČU
fb 1   linkedin 1   x

Retki i kolekcionarski modeli

Otkrijte šta je to što Mazdu čini jedinstvenom, ekspresivnom, individualnom robnom markom. Pripremili smo najinspirativniji sadržaj o tome šta se događa u našim automobilima, kao i o tome kgde vas mogu odvesti. Spremni za ukrcavanje?

35 GODINA MAZDE MX-5

Mazda MX-5 dizajnirana je – a to važi i dalje nakon 35 godina – kako bi bila zabavan i uverljiv sportski automobil sa pregršt karakteristika koji se slavi širom sveta.

Saznajte više
PUT DO HAKONEA

U begu od gradske vreve Tokija Priče o Mazdi vas vode u svestranoj Mazdi CX-5 u jedno od najpopularnijih mesta za vožnju.

Saznajte više
PUT DO UMEĆA IZRADE

Maroko je čarobno mesto na kojem se susreću nomadske berberske tradicije i uticaji iz celog sveta – to je kultura koja ceni majstorsko umeće, i staro i novo. Mazdom CX-60 putujemo niz krivudave pustinjske puteve i prolazeći kroz neverovatan krajolik stižemo u kulturni epicentar: Marakeš.

Saznajte više
Majstorski umetnici Amalfijske obale

Istorija majstorskih zanata na italijanskoj Amalfijskoj obali vrlo je bogata i uključuje zajednicu zanatlija koje odlikuje posvećenost, istrajnost i izazivački duh.

Saznajte više
Ljudska harmonija u pokretu

Mazdina filozofija inženjeringa ActivSync na prvo mesto stavlja vašu dobrobit.

SAZNAJTE VIŠE
#MazdaDiscovers

Naša YouTube serija #MazdaDiscovers omogućuje vam da upoznate majstore i umetnike čije su veštine vrlo jedinstvene u svetu. Baš poput Mazde, i ovi vredni umetnici kombinuju tradicionalne tehnike sa modernim pristupom stvarajući tako izvanredne predmete, umetnost i kulinarske doživljaje.

SAZNAJTE VIŠE
HRAM RYOANJI

Hram Ryoanji se nalazi u Kjotu u Japanu i posetiocima služi kao mesto na kojem se mogu posvetiti samopreispitivanju, ali se i diviti čistoj estetici tradicionalne japanske arhitekture i dizajna.

SAZNAJTE VIŠE
Japanska izrada noževa

Selo Takefu poznato je po noževima i dom je zajednici majstora koji su se povezali putem zajedničke svrhe: izrađivati najbolje noževe na svetu...

Saznajte više
Kako izgleda savršenstvo sa ljudskim dodirom?

U Mazdi savršenstvo nastaje ljudskim dodirom. Naši Takumi majstori rukama stvaraju i usavršavaju predmete, sve dok svaki detalj nije upravo onakav kakav bi trebalo da bude. Kako bismo oživeli tu ideju majstorstva, približili smo se – i to zaista blizu. Od glinenih modela do lakiranja, u saradnji sa Macrofyingom uvećane su male stvari koje naše automobile čine tako posebnima. Otkrijte Mazdu na način na koji je nikad pre niste videli: ispod mikroskopa.

SAZNAJTE VIŠE