šta označava vrednost x?

skyactiv-x

x = fak­t­or koji čini raz­liku

Skyactiv-X je motor koji menja sve. Naši inovativni inženjeri uspeli su da postignu ono što još niko do sada nije. Skyactiv-X sagoreva benzin na efikasniji način zahvaljujući kombinaciji kompresionog i paljenja svećicom (SPCCI). Razvija se više snage, ali uz manju količinu štetnih emisija. Pritom se koristi manje goriva nego kod  konvencionalnog benzinskog motora, što omogućuje efikasniju vožnju bez ikakvih kompromisa.

kako radi

Skyactiv-X koristi jedinstvenu Mazdinu tehnologiju koja je kombinacija kompresionog i paljenja kontrolisanog svećicom (SPCCI).

spcci

SPCCI kombinuje efikasnost i nisku potrošnju goriva svojstvenu dizel motorima sa snagom i lakoćom postizanja visokog broja obrtaja tipičnih za benzinske motore. Motor se glatko i neprimetno prebacuje iz načina rada konvencionalnog paljenja svećicom u način rada kompresionog paljenja pri kojem se komprimuje siromašna smeša goriva i vazduha, što omogućuje efikasnije sagorevanje. Najbolje od oba sveta

na­jbolje od dizel i ben­z­in­skog mo­tora u jed­nom

Skyactiv-X je snažan benzinski motor sa odličnim ubrzanjem koji štedljivo troši gorivo poput dizel motora. Odzivan je, efikasan i ekološki prihvatljiv.

ČESTO POSTAVLJANA PITANJA – SKYACTIV-X

šta je skyactiv-x?

Skyactiv-X je naš revolucionarni, novi benzinski motor koji razvija više snage uz manje emisije. Vožnja je zabavnija s manje goriva.

kako radi?

Skyactiv-X koristi Mazdinu patentiranu tehnologiju koju nazivamo kompresiono paljenje kontrolisano uz pomoć svećice (SPCCI). Izuzetno siromašna smeša goriva i vazduha komprimovana je na vrlo visoki pritisak. Iskra zapali vrlo malu, dovoljno bogatu količinu smeše, čime se dalje povećavaju temperatura i pritisak u cilindru i posledično zapali ostatak smeše pod pritiskom (kao kod dizel motora). Gorivo sagoreva brže i potpunije pa se tako postižu bolje performanse i manje emisija nego kod konvencionalnog motora.

kako takav motor može da štedi više goriva, a da proizvodi više snage?

Odgovor na to pitanje je vazduh. Konvencionalni benzinski motor meša vazduh i gorivo u odnosu 14,7:1, dok motor Skyactiv-X koristi izuzetno siromašnu smešu u odnosu do 40:1 u načinu rada SPCCI. Više vazduha, manje goriva rezultuje manjom potrošnjom i većom snagom.

da li treba da promenim način vožnje kako bih iz motora izvukao/la ono najbolje?

Ne. Motor Skyactiv-X osmišljen je za rad u stvarnim uslovima, a ne za laboratorijska ispitivanja. Većinu vremena motor će raditi u načinu rada SPCCI kako bi se postigla maksimalna efikasnost, ali kada iz njega želite da izvučete najviše snage, motor će se neprimetno prebaciti u uobičajeni način rada paljenja svećicom koji osigurava uzbudljive performanse kroz snažna ubrzanja.

ima li motor skyactiv-x turbopunjač?

Ne, ali ima mali kompresor, zapravo ventilator, koji motoru dobavlja više vazduha kada radi u načinu rada SPCCI. To što nema turbopunjač znači da nema kašnjenja odziva na gas, već ćete doživeti intuitivni nalet snage sve od najnižih do najviših brojeva obrtaja.

ČESTO POSTAVLJANA PITANJA – MAZDA M HIBRID

šta je mazda m hibrid?

To je tehnologija blagog (mild) hibrida. Koristi integrisani elektropokretač-generator (ISG) za regeneraciju energije koja se obično gubi tokom usporavanja i kočenja i skladišti je u posebnu bateriju za napajanje električnih sistema automobila, čime se smanjuje opterećenje motora i štedi gorivo.

kako radi?

Tokom usporavanja integrisani elektropokretač-generator generiše električnu energiju koja se skladišti u 24-voltnoj bateriji. Ta električna energija koristi se u mnoge svrhe, uključujući pokretanje motora i podrške prilikom pokretanja vozila s mesta. Može napajati i električne sisteme automobila.

da li moram da vozim drugačije?

To uopšte nije potrebno, ali primetićete da će vožnja vozilom biti uglađenija. Pokretanje vozila s mesta lakše je uz pomoć električnog motora, a kada menjate stepen prenosa, motor takođe daje podršku, pa je i ta promena mekša.

da li moram vozilo da punim električnom energijom?

Ne. Baterija se puni tokom vožnje, ali samo kada usporavate. Znači da nikada ne uzima energiju iz motora.

da li je cena veća?

Ne. Mazda M Hybrid je do je serijske opreme na modelima Mazda3 i Mazda CX-30 sa benzinskim motorima, uključujući vozila sa motorima Skyactiv-X.

potpuno nova mazda cx-30

Mazda CX-30 je prvi kompaktni SUV sa revolucionarnim motorom Skyactiv-X. Ima mesta za celu porodicu, ali još uvek zadovoljava sve vozačeve potrebe i želje. Mazda CX-30 je jedinstveno vozilo.

pot­puno nova mazda3

Mazda3 hatchback je od sada dostupna sa revolucionarnim motorom Skyactiv-X. Vožnja je sada još zabavnija uz bolje performanse, dodatnu uštedu goriva i ekološke performanse bez kompromisa.

Važi za potpuno novu Mazdu3 Sedan sa 16-inčnim točkovima i manuelnim menjačem sa 6 stepeni prenosa. Referentne vrednosti su kombinovane vrednosti. Navedene vrednosti odnose se na podatke NEDC-a određene u skladu sa Izvršnom uredbom (EU) 1153/2017.)